5:e sprutan tagen.

 
Minns hur det var under pandemin. Förstår inte i dag att vi klarade av det under så lång tid.
 
Vi var inte in I en affär - allt handlades via nätet. Det gällde allt, hundmat, matvaror, kläder mm mm
Kramade ingen. Det gällde alla, barn, barnbarn, släkt, vänner.
 
Två jular, två påskar och två midsomrar firade vi ensamma. 
Vi hade ändå varandra Tommy, jag och Pepsi. 
 
Vi var inte de enda som levde så här. De flesta gjorde det mer eller mindre. 
För mej som vill att det ska hända saker hela tiden gällde det att vara uppfinningsrik.
Har aldrig haft så rent o snyggt hemma
Återupptog stickning igen. Dockkläder, västar, schalar sockor mm mm
Gick igenom alla gamla kort och fixade till dom i album
Ringde o pratade med nära o kära.
Hur många kortspelarkvällar vi hade Tommy o jag
Plockade 65 liter blåbär
 
Till slut kom så vaccinet! Vilken lycka! Och idag har vi varit och fått vår 5:e spruta.
Vi har aldrig blivit dålig efter någon spruta, men ikväll kände sej Tommy frusen och ruggig. "Gå och ta feber då" sa jag. Efter ett tag kommer han tillbaka - "jag är nog väldigt dålig - febertermometern visar 97,3". "Äsch, fåna dej inte. Jag ska också ta feber. Oj, jag har 98,2"🤔
 
Förklaringen är troligtvis dåligt batter.
 

Kommentarer :

#1: Carina

Skönt ni överlevde sprutan! Tänkte på er ikväll när vi åt kantarellerna vi fått av er. Ni är världens bästa! Love you to The moon and back❤❤

skriven

Kommentera inlägget här :