Fika de Lux

 
En helt vanlig lördag och vi åker och handlar i Skutskär. Vi fick sedan en idè att åka genom Laxön och titta. Då kom nästa idé, vi går in på Furiren och provar deras kaffebuffè. Oj, vad det fanns mycket och allt var så gott. Efter att ätit upp allt i första omgången så skulle jag prova på ännu fler sorter. Ögonen och hjärnan ropade "VILL HA MER" men magen vrålade "STOPP, STOPP DET BÖRJAR BLI FULLT". Så otroligt gott var det och tillika inte alls dyrt, 65 kr för allt detta. Kan inte förstå varför magen vrålade.
 
Igår var vi i "tjejgänget" och tog farväl av Elsy-Britt som efter långt kämpande lämnade jordelivet. Så tungt att mista en vän som funnits så nära i 50 år. Efter begravningen samlades vi några i gänget hos Monika. Pratade minnen båda tråkiga och glada. Livet går vidare.
 
Våran köksrenovering är nu klar. Oh, vad vi är nöjda med allt. Blev precis som vi tänkt oss och nu helt i vår stil. Tack Marma Bygg o Golv som hjälpt oss förverkliga allt. Helt suverän byggfirma.
 
            
 
GLÖM INTE BORT ATT LEVA LIVET NU!! MAN VET
 
ALDRIG NÄR DET TAR SLUT.
 
 
 
 

 

 

Kommentarer :

#1: Livets alla färger

Vad tråkigt med din vän. Man vill inte förlora människor . Men det är ju så det är :(

skriven
#2: Marianne

Hej Barbro
Kikar in och hälsar på här, jag fick adressen av Tommy, som var en av mina bästa vänner i ungdomen, du och jag har träffats hemma hos honom en gång på 80-talet har jag för mej.
Beklagar din förlust av vännen.

skriven
#3: Marianne

Hej Barbro
Kikar in och hälsar på här, jag fick adressen av Tommy, som var en av mina bästa vänner i ungdomen, du och jag har träffats hemma hos honom en gång på 80-talet har jag för mej.
Beklagar din förlust av vännen.

skriven
#4: Marianne

Hej Barbro
Kikar in och hälsar på här, jag fick adressen av Tommy, som var en av mina bästa vänner i ungdomen, du och jag har träffats hemma hos honom en gång på 80-talet har jag för mej.
Beklagar din förlust av vännen.

Svar: Tror inte det var mej du träffade om det var på 80-talet. Vi har varit tillsammans sedan -94 men känt varandra många år innan. Kul att du också har en blogg.
Barbro

skriven
#5: Marianne

Hej igen,
kikade in igen, för att se, det var massa strul på blogg.se så jag ville se om kommentaren kom fram, och det gjorde den ju, hmm
Nej det var inte på 80-talet, det var 90-talet så klart. Jag blandade ihop det, ni hade nog nyligen träffats.

skriven

Kommentera inlägget här :