Nu har jag fått 6:e Covidsprutan !!!

 
Nej, jag har INTE skrivit fel i rubriken - jag har fått den 6:e Covidvaccinationen.
 
Så här gick det till:
Influensavaccinationen tog jag för första gången förra året då med tanke på att vi varit isolerade under pandemin och därför tänkte jag att man kanske är mer mottaglig.
 
I år var jag lite tveksam hur jag skulle göra men ok då, jag åker till Tallmon på drop-in och tar influensavaccination. Duktiga jag.
 
Jag fick sprita händerna, munskydd på, fylla i hälsoformuläret. Sedan blev jag visad till ett rum där jag skulle få min spruta.  Läkaren (jo. jag har läst nu i mitt 1177 att han var läkare) tog emot mitt formulär där det står längst upp INFLUENSAVACCINATION. Sedan ger han sprutan i min vänstra arm, inget konstigt alls tyckte jag ända till han säger 
 
"NU HAR DU FÅTT DIN COVIDVACCINATION".  
"Skojar du med mej" säger jag
"NEJ, JAG TOG FEL SPRUTA"
"Men hur blir det nu då? Får jag något obehag av detta?"
"INTE DU MEN JAG KAN FÅ DET EFTERSOM JAG GJORT FEL"
"Ok men hur blir det nu med influensavaccinationen? Ska jag vänta en vecka med den?"
 
Han förklarade så trovärdigt att det absolut inte var någon fara att ta båda sprutorna på en gång. Men vi tar den i andra armen.
Jag som litar på vad folk säger och då speciellt en läkare tar då influensavaccinet också.
 
När jag sitter i väntrummet och väntar ut den kvart man ska vara där så ångrar jag mej så klart. Jag har absolut kunnat vänta en vecka till. Nu satt jag där med min 6:e Covidvaccinationen i ena armen och influensavaccinet i den andra.  Till det hela kommer att jag tog TBE-sprutan för 3 veckor sedan också. Men nu får jag väl klara mej mot allt elände eller .......... 
 
 HAR NÅGON MER ÄN JAG FÅTT 6:e COVIDVACCINATIONEN?
 
 
 

Kommentarer :

#1: Livets alla färger

Oj! Vilken grej… jag har 5 doser. Tror de flesta i riskgrupp är på femte nu väl?

skriven

Kommentera inlägget här :