Influensaspruta eller inte ??

Även om det inte kommer några andra än vi upp på bron numera så vill jag att det ska vara lite julfint i hörnan.
                             
 
 
På eftermiddagen skulle vi åka till Sandviken. Kristoffer har varit och köpt ut till oss "gamlingar" på Systembolaget och det skulle vi hämta.
Har ni tänkt på en sak ---- förr var det föräldrar som (inte) skulle köpa ut till ungdomarna. Nu är det precis tvärtom, underlig är världen nu.
 
Eftersom vi ändå skulle till Sandviken så hade jag faktiskt bestämt att jag skulle ta influensasprutan. Det är faktiskt premiär för mej. Vet inte varför jag varje år varit så osäker på att ta och inte kommit till skott. Har ändå varit lyckligt lottad och inte haft någon riktig influensa. Men nu skulle det alltså ske, hade ringt i början på veckan och fick veta att det var tisdagar och torsdagar 13-16.
Men när jag rycker i den låsta dörren ser jag en lapp  att vecka 47-49 är det tisdagar och onsdagar.
Är det någon mening i det hela, ska jag kanske inte ta sprutan eller ........???

Kommentera inlägget här :